Wednesday 10 October 2012

Bermula saat2 menjadi puteri...

Assalammualaikum wbt....

*fYI,kebykan update aku ni,xde gmbr,so korang jgn lah jenuh utk membaca hokeh.bkn ape aku x suke sgt amk2 gmbr ni. statement paling poyo di dunia.sekain..


rasenya sebulan skali blum tntu aku nk update benda alah ni..haha..klu busan je mencari blk..tp takpe..skgkan zaman teknologi canggih manggih,so blh update tru ipong jer (walaupon dh berjuta orng buat,aku baru terhegeh mak jimah br nk mencuba.kuikuiiikuii) . tgh2 busan dlm train boleh la aku update tingkahlaku kurang sopan manusia2 dlm train..khelasssssssss.....

ok ok..stop membebel.aku nk cte pasal wedding aku..setelah diperkenankan oleh raja-raja,di istiharkan majlis perkahwinan beta bertarikh 7&8 june 2013..(eeeeeiii...ayat poyo mcm ayam kehilangan telurnya..boleh?!!...ahhahaa) So, bermula lah perjalanan seorang bakal pengantin dengan pasangan nyaa utk mempersiapkn diri yg tak berapa nk sudah ni utk di cantik2 dan divouge2 kan...hahaaha....

Nk cte skit pasal preparation yg telah aku buat..walaupon lambat lagi,bg aku biar la buat awal2,nanti tak terhegeh2 mak jimah mencari itu ini last minute..

Sebulan lps,Aku pg jumpe makeup artis sorang ni..name die ferry.die mmg makeup utk artis2 n die jgk penah berlakon utk tanah kubur dkt astro tu.n die jgk makeup utk pelakon2 tanah kubur. yg suggest kan kakak angkat aku(kak atie),sbb adk die kwn dgn bdk ferry tu..then, kiterong jumpe die dkt rumah area pandan indah..then die start cte pasal wedding.yg aku start nk muntah ijau bile die ckp 1event,die amk RM1k utk makeup saja..diulang MAKEUP.klu 3 events RM3k. ok..tu baru nk muntah ijau, yang aku btul2 nk termuntah ijau siap skli dgn terberak bile die kate klu kuar kl die double!!So,korang semua pandai kira kan..tlong kira plss utk MAKEUP saja dh brp????? makk aii..bapak mahal wey..tp time tu still buat muke berminat la..walaupon aku dh rase nk berlari blkk je..ok.over.. yg baju2 pengantin plk org lain yg buat..die hanya makeup je...mesti same lebey kurang mahal gak tu..mmg dh tak berminat bile die cte itu ini..dgr tak dgr je time tu...pkir nk blk dahh...

Tutup je kete,trus paling blkg,MAK mahal gile!adk taknak!!huh...carik lain la..kebetulan time tu kak atie ade adk angkt(ekiey) keje wedding planner.then die call ekiey jumpe dkt mne2 nk tnye harge.. jumpe dkt kedai mamak.. Dh smpi start cte2 semua bnde..rase mcm berpatutan jgk la harga yg die kire tu..tp time tu average calculation je die buat.then decide utk jumpe manager die (daniel) utk discuss more details.

Then we meet dkt tasik permaisuri,cheras bersama ayah tercinta..bkn senang nk bwk bapak aku ni..bz memanjang..kne bwk die utk decide semua bnde..klu tidak,xleh buat keputusan..sbb,segala bnde kne persetujuan dr ayah..termasuk tema color utk sanding nanti.tp aku tak kisah pun..yg pnting mak ayah happy n kuar kn duit jgk..hahaa..tu point kau sbrnye nye azni kn2... 

jumpe Kedai mamak jgk..semua jumpe kedai mamak je hokeh..sgt low profile kn ullos.. Wah!blh tahan manager kau ekiey mcm laki lisdawati punye muke (aku dh lupe name laki die)  then start ceritaa itu ini.mmg agak lama jgk melepak dkt mamak tu..khelass kdi mamak tu,amk order gune tablet je hokeh...terlopong jap aku tgk..

Then after discussion tu,pg makan dkt sup meletop dkt area cheras..takde la meletop sgt sup die aku rase..hahaha..Ekiey yg suggest kn..belasah je la mkan..sbb masing2 dh lapar tahap kelahap..

*owh ye..korang nk tau ape yg discuss kn??har har har(gelak jahat).dont worry..nanti aku share dkt korang time by time ok..takleh skli semua nk update..nanti tak suprise laaaa ullos..haha..bye...

No comments: