Tuesday 29 October 2013

Review Honeymoon ke BALI- PART 1


Assalammualaikum wbt,

Harini aku merajin kn jgk diri untuk membuat review Honeymoon ke BALI-Part 1. Post sebelum ni dh mention kn nk buat review,so ku kotakan janji2 ku,setelah sekian lama..ah lantak!hahaha...ikut suke hati aku je kan...Mari lah mula membebel:

Date honeymoon: 13-16 JUNE 13 (try utk perah otak utk mengingat kembali kisah2 yang berlaku..ggrrrrrrr)

12 JUNE 13:  Packing day..start pack barang malam.. mmg tak tau nk bwk ape actually..ikutkn nk berlengang makngah je..haha..dlu nk pegi holiday packing barang utk diri sndiri je,tp skg dh berdua,dh tak boleh nk main campak2 bj dalam luggage lepastu himpit2 bg mampat then zip.. klu buat mcm tu,nmpk plk dek laki den,mmg kne tibai lahkan..hahaha..so kne buat secara proper.hikhik. barang hubs perlu diutamakan then barulah barang2 kite... *kate nk jd isteri solehah..solehah sangattttttttt kennnn..

13 JUNE 13:
 Pakcik hubs tlong hantar kan kami ke KLIA. untuk percutian kali ini kami naik MAS. aku beli tiket flight 2minggu sebelum kahwin.. first mmg aku duk usha AA. Then compare harga dgn MAS, lebih kurang je beza, hanya dlm berpuluh ringgit.. so better amk MAS, sbb MAS include meal n luggage skli. klu AA takde n luggage kne beli sndiri. so terus decide amk MAS. Tiket 2 orng ke BALI: RM1,900. which is bg aku ok lah,sbb last minute. dh lupa pkul brp kami naik flight tp around pukul 10 lebih..amk masa around 2jam..*tak ingt jgk!...
eceh2..nk tunjuk kaki tu masih berinai lg ullos..hahahaa..

ok.kite layan je la cte ape yg ade dlu...
Landing: Kami landing dkt Denpasar,BALI. mmg airport die aku horrour pasal airport dkt laut.gerun wey,dh la masa nk smpi tu duk berlegar2 atas dlu,sbb Denpasar airport nih kecik so,kne Q dlu..dkt setengah jam jgk berlegar2 dkt udara nun,pehtu bwk plk laut..adoiii ai..cuak beb..lg satu airport dkt penang.grrr..cuak2... then smpi2 terus amk beg.. *lame jgk tu..ingt beg kami dh hilang..hahaha..sbb duk putar2 beg yg same je...
sebelum dtg BALI aku dh booked Supir. aku dpt num contact supir nih dr sorang member yg penah pg sane. supir tu OK. die akan bwk kemana aje kite nk pg. aku tak berapa nak survery pun tmpt2 yg best dkt bali. aku serah bulat2 dkt supir utk bwk kiteorng jenjalan.. seperti biasa,klu korang penah pg BALI mesti berlambak2 tour guide yg offer korang mcm2 pakej..disbbkn kami nih dh upah supir mmg tak amk lah.. keluar je main interance terus carik supir..dh la tak penah tgk supir tu..taktau die yg mne,sbb terlalu ramai orng dpn tu,siap bwk notice board tulis name client dierong..yg aku nih duk mencarik2..dkt 15min jgk la mencarik..bgtau hubs ntah2 kite nk kne tipu..kahkah..skliii jumper..
haaaa..ni die supir ku..namenya pak yogar.
Nama die pak yogar. Waktu bekerja utk pak yogar adalah pkul 10pg-8mlm.Tp selama 4 hari die jd supir utk aku ok lah.die takde lah ikut btul waktu bekerja die.more flexible.
muka happy br smpi..

sama la jgk happyyyy..hehe

lps supir amk terus check in hotel.name hotel 18 suite hotel. Mmg aku suke hotel nih.walaupon terpencil ke dalam skit..masa mula2 pakyogar masuk simpang nk ke hotel, dlm hati sure hotel nih tak best.sbb jln nk ke hotel tu teruk kot..tepi2 mmg jlan kg..pehtu ramai plk orng melepak tepi2.mcm pengemis jalanan. *lupa nk amk gmbr keadaan time tu.lagi lah aku cuak..bgtau hubs,klu tak best mlm ni kite jln2 town crik hotel baru..huhuhuhu..smpi2 jeeeeeee,sangkaan ku meleset sama skli!cantikkk!mmg puas hati!!
bilik.level atas

bathroom


bilik level atas

bathroom

ruang level bwh

ruang mkn-level bawah

tmpt lepak-level bawah

private swimming pool
bilik hotel nih ade 2 level,which is,level bwh ade swimming pool,ruang makan n tmpt ruang melepak. mmg awesome aku ckp kau!gua tak tipu punye...mmg rase honeymoon lah..rse mcm nk melepak dlm bilikk je,sbb rugi plk berjlan..kakaka..smpi je hotel kami melepak smpi ke malam..lps magrib baru lah aku keluar. motif keluar sebenarnye nk crik makanan je,sbb lapor..klu tak lapar mmg melepak je dlm bilik rasenye..
depan bilik..
















muka penat
dkt kuta sgt takut utk masuk kedai2 yang ade..sbb takut tak halal..dkt kuta nih mmg byk kdi makanan.tp tulah,tkut tak selamat,so kiterong decide mkn dominos!hahaha...eh tp dominos dierong dkt sane murah dr malaysia ok..sblum nk mkn dominos dh kira2 tambah tolak semua kire berbaloi n murah.so terus kn aja,sbb laporrr...hehehe...then jln2 smpi sesat ok..mne ntah lorong2 kiteorng masuk..last2 bg hubs dh tak larat,blk naik teksiii je..hahahaa...sbb dh tak jumpejln blk oii..kau tau la dkt sane orng indon semua muka2 mcm nk mkn orng punya...grrr....ok..bsk kite mulakan perjalanan menjelajah BALI..smbung next enteries ok!!

No comments: