Thursday 17 January 2013

bukan nk mengata siapa2 bukan nak tunjuk bagus

Assalammualaikum wbtt,

hari ini,waktu ni tgh berperang dgn perasaan mungkin benggang dgn sesetgh orng,mungkin aku tgh memaksa seseorng..ptut kah bnde ni berlaku?mari huraikan satu persatu...

jangan pandai cakap dan orang lain mengharap kata-kata anda.
yes..mmg aku pegang kata-kata orng yg berjanji dgn aku..klu orng tu dh janji nk bg, mmg aku tunggu dan of course aku mengharap orng tu akan mengotakan janjinya2...selagi die tak menunaikan janji2 nya selagi tu aku akan tanye n desak...biar lah orng kate aku ni memaksa,lantak,dh kau janji dgn aku kn..kau kne tanggung...aku akan tuntut.so, jgn nk main2 bab2 janji dgn aku...tuntut tetap tuntut ok.

jangan nk show off sgt dkt orng kau hebat..
yes of course.orng keliling kau tau kau hebat..hebat berckp, hebat dalam segala hal.tp kau tau tak sebenarnya dalam hati setiap orng yg dengar kau ckp tu meluat dgn ape yg kau ckp...dh tak kisah ape kau nk ckp sbb kau ombong kosong jerkk....

jaga privasi diri sndiri
tak semua bnde kite blh share dgn orng lain..kite kne simpan skit utk diri kite sndiri.klu semua bnde kau nk share orng naik meluat.please please.jg privasi diri sendiri..

Jangan cemburu dengan orang.
Manusia ni tak lari nk sifat2 sebegini..tak perlu nk pertikaikan..sbb masing2 allah akan bg rezeki..tak perlu nk jeles n tak perlu nk iri hati.

Tanamkan sifat boleh terima kenyataan
tolong tanam sifat ini didalam hati fikiran anda. jangan pertikaikan kehidupan orang lain sama dengan kehidupan diri sendiri..setiap orang lain perjalanan hidup nya.terima kenyataan.

Belajar Hormat menghormati 
tak salah untuk menghormati orng lebih muda dr anda. kalu perangai pun ntah pape nk arap orang hormat dekat kau even kau tua?so pikirkan lah klu nk orng hormat kau..

jangan lah menunding jari kesalahan orang lain
jika betul anda tu 100% hebat bijak pandai,sila lah ke hadapan dan tunjuk kepandaian anda.tak payah nk pok pek pok pek je pandai.bila nmpk kesalahan orang lain kemain tuduh tuduh orng.tau tak 1 jari tunjuk dkt orang 4 jari dkt diri kite sendiri..jgn pkir diri tu mcm perfect n bagus. manusia takde yg perfect.

ini bukan untuk orang lain untuk diri sendiri jgk..nape dalam dunia ni ade orang yang dengki sakit hati iri hati dengan kehidupan orang lain..cermin lah diri anda,anda tu bagaimana...bye!

No comments: