Wednesday 6 February 2013

cte bertahun lps

Assalammualaikum wbt,

ape khabar semua nya?ok ari ni cikgu akan ajar murid2,eh2..pehal tetibe statement nk kuar mcm tu?haha..
td aku baru lps bc satu blog kakak ni,http://kasihaleeya.blogspot.com/ kemain klakar wey..klu aku bc mesti aku nk tergelak je die dok cte pangai anak2 die..td bc blog die pasal tuition. die ade suh cikgu tuition dtg umah ajar anak die. tetibe teringat,dlu2 aku penah jgk la jd cikgu tuition sekejap time semester break.time tu semester break smpi 3 bulan.

Then mak pak bdk2 tu mcm confident je aku n kakak aku ni boleh mengajar.padahal masing2 satu bnde tak reti..kelas tuition bermula petang kul 4 smpi kul 6..ikutkan mase tu sgt tak sesuai utk ber tuition gitu...disbb kn mak pak bdk2 tu mau depa tu semua bermain waktu petang dierong suh dtg time tu.ook.takpe.tak kisah bebile pun sbb semester break x buat ape.

Hari pertama, dierong dtg..3 beradik.semua perempuan.kakak die sorang darjah 6 n adk die kembar darjah 4 tak silap.so aku plak yg kne mengajar si kembar tu..sorang lili sorang mimi name nye..kdg2 aku confuse mane 1 mimi n lili.ah lantak..silap ckp kne sound eh,ni mimi la kaklang bkn lili..diam kau situ!buat keje..kahkahkah...

paling aku lemah klu start nk belajar,time tu la kau nk sharp pensel,carik pemadam carik buku latihan.....haaaaa mmg nk kene dgn aku kn..sekali aku tempik mula la air mata menitik2.haish..lemah btul!pastu mula la melentok2 kpala dkt meja,pgg pensel mcm orng tak mkn 100 tahun..aii..panass hati aku..last2,aku yg buatkan.aku la yg dok kira2 aku la yg isi tmpt kosong..pastu kne sound la dgn aku..besok biar kaklang je pg buat exam senang!pastu menitik air mata lagik..argh!tensionnn okk....

bile nk dtg besok nye tuition aku dh sound dierong siap2,nk dtg sharp pensel siap2,crik buku latihan siap2.klu tak de jgn datang..klu tak mmg kne belasah..aku klu mengajar mmg pgg bulu ayamm..lantak..aku mmg garang.penah skli tnye kembar die,mne sorang lg..die takut nk dtg sbb buku latihan tggal bwh mejaa..adehhh...bdk2..nasibb kau lah..tp kdg2 syok jgk mengajar ni..nth pape laa jawapan yg keluar klu kite dok tnye2 die..nk gelak kan nmpk kite tak serious.klu kite tak serious,amboiii naik lemak memasing nya..

smpi skg klu jumpe bdk kembar tu dkt knduri,die akan ckp kaklang garang time ajar kite tuition dlu.mak oi.klu tak garang,kau naik lemak..setepek kne..wakakaka..skg ni dh form 1 dh bdk tu..still aku tak cam mne satu mimi mne satu lili..

No comments: