Sunday 12 August 2012

Buat kuih raya..percaya la percaya laa...choii!

Assalammualaikum wbt...

ari ni dh 23 hari kite berpuasa..arap2 anda semua penuh lah ye..bagi lelaki diharapkan penuh,bagi perempuan paham-paham suda..

ari ni semangat bgn pagi2..(takla pg sgt pun bangun) utk buat kuih raya..wah!kuih goyang ok!mari lah bergoyang!haha.actually aku yg semangt suh mak aku buat..sbb klu beli mmg tak best lah..tak de rase..sbrnye bkn mak aku yg buatkan.ade nenek kg ni terrer buat semua kuih tradisional..haaa..terrer tak?mak aku pnggil die dtg bancuh then kami la goyang kn..eh eh.silap kami yg masak kan..

Actually nenek ni mmg rapat dgn family aku.dlu time kcik2 die yg jg aku.ingt lg dlu dagu terbelah time main2 nenek ni la yg anta p klinik dgn ayah aku naik moto(time tu mak aku sibuk jg ank kembar die aku diabaikan..cisss...)klu mak aku g memane tggal kat nenek nih..mase tunang ari tu,nenek ni lah yg beriya menangis..sob..sob..
klu bab2 makan mmg superb beb!semua die masak sedap..takdo tak sodap.

ok2.berbalik kpd kuih raye..nk bg resipi tak berapa terrer sgt pasal tgk nenek tu buat mcm campak2 je..hoho..tp hasil nye superb!mase masak tu terliur gak la..nk buat kuih goyang ni kne sbar br bunge die cantikk...haaaa..hasilnye....mesti la cantik ok...gmbr dkt instagram lah..nanti la upload ok!

btw,buka puase buat bread puding...blh tahan sedap..owh..bukan sy yg buat ye..along sy buat..propa je lebey sy ni..


bread puding..yummy!

No comments: